сряда, 18 март 2009 г.

Франсоа


Отскоро бе дошъл в Шато Мон Блан -
младеж със хъс и юношески плам,
хлебар от долината на Лоара,
избягал на маман от пеньоара,
пристигнал да изкара тук пари,
и при възможност да се задоми.

В азалиите свежи я видя,
красива като момина сълза,
напъпила като омайна роза,
във вените му вливаше глюкоза,
и в нощите му адска твърдост вля...

- Ще Ви омеся, дълго със закваса
и ще го подържа така да втаса,
тестото изобилно се подува,
не знае като Вас да се преструва,
че се размеква във ръце,
които
разбиращо го месят и оплитат
и козунаци ще Ви завъртя,
тъй бели като Вашите крака.

- Мон дьо, къде видяхте ми краката?!?

- Надигнала се бе една подплата...
и изотдолу най-прекрасна гледка!

- Смилете се, дори да съм кокетка,
аз имам чувства и момински срам,
ала къде е той дори не знам,
но съм научена зад туй ветрило
да крия изчервено и свенливо,
прекрасното си ангелско лице…

- Да, хляб със кориандър и стафиди,
при мене само може да се види,
уханието ще да привлече,
плътта невинна в моите ръце….

- За бога, що за странен водевил,
аз мисли чав* акъла Ви изпил
и Ви оставил тука да се мъчи,
ако Ви чул, абат ще Ви отлъчи
и Ви остави да се скита сам -
стоящ далеч от Божия му храм.

- И петифури със най-нежен крем...

- О, боже мой, и те ли са за мен!

- Десерт „Шарпантие” и кроасани,
ще Ви омеся утре като стана
и после най-отбраното парфе,
от диви ягоди и кадифе,
събрано от прекрасна горска гъба,
ще го сервирам със Пино Ноар,
но обещайте – само с пеньоар
да срещнете туй кулинарно чудо,
не бих приел насреща нищо друго.
Усмивка стопли Вашето лице!?!

- Мон дьо, това са най-прекрасните ръце,
как искам с пандишпан дьо конфетюр,
да ме сервира, както съм натюр,
да ме изпие с чаша от Шампан,
или със вино от Шато Мон Блан!!!
- Ох, Господи, къде ми е главата,
та се обличам вече без подплата
и нощем гоня славеи навън,
светулки набраздяват моя сън,
когато легна някъде в тревата,
очаквайки да имам във отплата
хлебарят наш - потаен и красив,
и пак се питам где ми е главата?!?
Конярят сутринта бе тъй щастлив?!?
-----------------------
*чав - мъжкият на чавка

Няма коментари:

Публикуване на коментар